zaterdag 16 juni 2018

6. De samplerblokken

 
6. De samplerblokken.
 
 
Deze rand bestaat uit 24 samplerblokjes van 20 cm.
 
De voorbeeldblokken staan op blz. 55
De mallen van de blokken op blz. 56 t/m blz. 63.
 
Ik heb verschillende blokken 2 maal gebruikt en dan andere stoffen genomen.
 



 
Ook is mogelijkheid is om elke rand de zelfde blokken te maken.
Zodat je 6 verschillende blokken gebruikt.
Of steeds het zelfde blok en dan in verschillende kleurstellingen.
 
en, en, of, of,
doe wat je zelf leuk vindt.
 
Een kort verhaaltje, met veel werk!
Maar ja we gaan toch ook  genieten van de zomer,
hopelijk met heel mooi weer.
 
Is wat minder mooi weer!
 Teken de blokken op de stof,
stop ze per blok in een plasticzakje.
Wat er handig voor is!
Zijn de zakjes die om kaarten zitten.
Met zulke gevulde zakjes ga ik altijd op vakantie.
Ook gewoon makkelijk om te hebben liggen
als je aan een nieuw blok wil beginnen.
 
Dit is voor de maanden juni en juli.

 
In augustus schrijf ik hoe de blokken tot een rand aan elkaar worden gemaakt.
 
 
Van Cathy, Sonja en Bea heb ik foto's ontvangen van hun quilt
en die mag ik laten zien.
 
 

 
Heel leuk om zulke foto's te ontvangen.
 
In het vorige bericht
Heb ik over de Visserijdag in Arnemuiden geschreven.
 
En ieder die aan Medaillonquilt bezig is en meebrengt 
daar heb ik een leuke attentie voor.
 
Groetjes, succes en tot ziens.
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten