zondag 6 mei 2018

5 Blokjes rand

 
 
5. De Blokjes rand.
 
 
De gebruikte mallen komen uit Darting Minnows te vinden op blz. 56.
 
De mallen op blz. 57.
 
De gebruikte mallen zijn: 2 en 7.
 
 
Maak 4 stroken van
37 vierkantjes van mal 2
en
38 driehoekjes van mal 7.
 
Ook deze stroken maak ik weer alle vier het zelfde,
maar hoeft niet.
 
 
Handigheidje om de stroken in elkaar te zetten!
 
Zet eerst zigzag de vierkantjes aan elkaar,
door van het éne vierkantje naar het volgende te gaan zonder af en aan te hechten.
Dit werkt sneller
en
de af en aanhechtingen in een quilt
zijn vaak de zwakke punten.
 
Is de vierkantjes rand aan elkaar,
 zet dan de driehoekjes onder op de zelfde manier
en zo ook de boven vierkantjes.
 

 
Voordat we deze rand aan het quilt naaien,
moeten we nog een pas rand uitrekenen
en aan het quilt naaien.
Bij mijn quilt is het verschil 5 cm.
 
 
Dus snij 2 randen van 6 x 104 cm
en
2 randen van 6 x 114 cm.
 
Zet deze randen er eerst aan.
en daarna de blokjes rand.
 
Het patroon staat een week eerder op dan normaal op mijn blog, 
maar ik moet morgen aan mijn hand worden geopereerd
en kan dan even niks.
Hoop in juni weer alle bij mijn handen te kunnen gebruiken.
 
 
30 juni 2018
Sta ik samen met Leintje  op de Visserijdag in Arnemuiden.
 Kraam vol met quilts, quiltlessen, quiltspullen ed.
t.b.v. Tanja in Cambodja.
 
Dan is de bedoeling dat mijn quilt op geregen is.
Het quilt heb ik dan bij me.
 

Iedereen die met het Medaillonquilt bezig zijn?
 Neem die dan mee en laat ons zien hoe jullie quilt wordt.
Ben zo benieuwd?
Voor iedereen die dat laat zien heb ik een leuke attentie.
 
 
Groetjes, succes en tot ziens.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten