zaterdag 16 december 2017

Medaillon quilt

Medaillon quilt
 
Ik ben een medaillon quilt aan het maken en de top is bijna af.
Nog 2 randen en dan is het 2.40 x 2.40 m

 
Vindt je het mooi?
 Zou je het willen namaken?
 Dat kan!
 
Vanaf januari zet ik iedere maand een rand op dit blog.
In de 3e week van januari is de start met het midden blok.
Februari de volgende opdracht.
De volgende maanden iedere keer weer een rand en zo verder.
 
Na iedere rand kan je stoppen en er een afsluitbies omzetten.
 
De randen worden in dit blog beschreven
 en de mallen komen uit het boek: 
"ruiten en strepen met Pompadour."
 
 
Dit boek is het laatste wat ik heb geschreven
en is zowel in het Nederlands als Duits.
Ik heb nog enkele boeken en zijn nu te koop voor € 7,00
 
o.a. deze quilts staan in het boek.
 


 
Wil je mee doen kijk dan vanaf de 3e week van januari op dit blog.
 
Ik heb het quilt gescrapt van heel veel rode en wit/ecru stoffen.
 

 
 Eerst ben ik in mijn stoffen kast gaan zoeken 
dan in de quiltwinkels fat quarters bij gaan kopen.
 
Wil je voor de witte/ecru stof één stof gebruiken
ga dan voor zo'n groot quilt uit van 5 á 6 meter van 110 breed.
 
Handig is om wat snippers stof aan een veiligheidsspeld te spelden.
Kan je goed opstap om bijpassende lapjes te zoeken.
Gaande weg kan je nog stoffen aanschaffen en dat is het leuke van scrappen. 
 
Met heel veel plezier maak ik dit quilt en daar wil ik jullie van mee laten genieten.
 
Komt januari je niet goed uit en wil later beginnen,
alles blijft op dit blog staan en je kan het altijd terug lezen.
 
Ik wil jullie allen fijne feestdagen wensen
en een heel mooi, gezellig, gezond en creatief 2018.
 
 
 
 
 
 
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten