donderdag 14 juli 2016

De wieg, box en wandelwagen.

Heel blij waren we met het bericht dat we Opa en Oma zouden worden.
Bij 25 weken zwangerschap ga je de wieg eens van de zolder halen.
Deze wieg heeft mijn moeder bijna 60 jaar geleden gekocht toen ze zwanger was van mij.
Mijn broer en zus hebben er ingelegen.
Maar ook heel veel nichtjes en neefjes. 
Zo ook mijn zoon en dochter en nu mijn kleinzoon.
Hoe leuk is dat.
Ben samen met mijn dochter naar het stoffen spektakel gegaan om stof uit te zoeken
er was zoveel moois en dat was moeilijk kiezen.
Het is zachtblauw geworden met sterren. 
 

De kinderwagen is grijs.
De wagen staat in de kamer en daar zijn de accenten oranje.
Dus de keuze voor het wagen quiltje was snel gemaakt, oranje.
Het patroontje van de muisjes heel lang bewaard om nog eens wat mee te doen
en dat kwam nu van pas.
 Voor de muizenstaartjes heb ik koordjes gedraaid van DMC boorduurzijde.  
De katten zijn gefestonneerd.
Dit quiltje is met de handgemaakt en gequilt.



Het boxkleed ook weer met oranje en kinderstof van wilde dieren.
Van de paneeltjes stof heb ik een boekje gemaakt en linksboven vast genaaid.
Het grote paneel rechts onder is dubbelgemaakt zodat het een zak is.
De boxzak is voor de luiers, natte doekjes en spuugdoekjes,
maar kan later ook als speelzak.
Dit heb ik op de machine gemaakt, de tussenvulling is 2 lagen, de ene heb ik met de achterkant met de machine genaaid en de boven kant met de hand op de andere laag gequilt en met de afsluitbies zitten de lagen op elkaar.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten