vrijdag 3 juli 2015

Onderwegquilt

 

 
Onderwegquilt is een quilt waar ik heel wat jaren af en toe mee bezig ben.
En zo ook dit dronkenmanspad quilt.
 

 
Begin 2004 ben ik gestart tijdens een vakantie naar de zon.
 
Thuis tref ik de voorbereidingen en dat was in dit geval het aftekenen op de stof.
 
Het quilt is van stalen Pompadour (Westfalenstoffen) van 10 x 15 cm
en van effen ecru gemaakt.
Uit elk bewerkt lapje kon 1 mal hol en 1 mal bol uit.
Dus van deze stoffen zitten in het hele quilt maar 2 x een blokje.
Van de witte stof had ik strippen gesneden,
met stippen kwart bollen en strippen van kwart hollen.
Op vakantie knippen en blokjes in elkaar zetten.
En zo zijn er jaren een doosje mee op vakantie gegaan.



 
Tot ik er genoeg had voor blokken van 16 blokjes te maken.
Om de kleuren te spreiden, stapeltjes van 16 blokjes maken
en dan die weer mee op vakantie om grote blokken te maken.
 
 
9 blokken heb ik in 2010 in Portugal aan elkaar gezet.
In dat jaar ben ik ook gestopt met mijn winkel
en kreeg al wat "meer tijd "
Dus werkte er af en toe thuis ook aan.
Toen de rand bedenken.
 
 
Dit was mijn eerste idee,
maar die ballen maakte de rand te zwaar.

 
 
Dan deze bedacht,
maar nu de hoek?
 

Misschien deze,
maar?
 

Dit is geworden.
 
De randen zijn ook weer mee op vakantie geweest
en eind 2011 heb ik de randen aan het middenstuk gezet.
weer een poos weggelegd omdat er gewoon ander quilts voor gingen.
 
 
Zomer 2013 op geregen en gaan quilten met tussen pozen.
 
 

 
Op gegeven voor de tentoonstelling in de grote kerk in Goes,
Maar toch nog op het laatst, een label en afsluit bies.
Dus net op tijd klaar.
 

Donderdag 2 juli naar de opening.
 

 

En daar hangt ie dan!
 
Een hele mooie locatie en mooie quilts, nog te zien tot 12 augustus 2015.
Ook in het museum "De Bevelanden en Het Fruitmuseum".
 


 
 
 
 
 
Dit was één van mijn onderweg quilts.
Er is er nu weer één al 5 jaar onderweg en ben al weer een nieuwe gestart.
Ik begin met blokken en al doende en patchend komen de ideeën en worden er weer nieuwe ideeën geboren die vervolgens soms ook weer van tafel worden geschoven.
 Het quilt wordt altijd anders aan het eind dan dat ik in het begin bedenk.
Je zou zo een quilt ook een verrassingenquilt kunnen noemen.
Maar  onderwegquilt vind ik toch een mooie naam.
Ze vragen wel eens aan me hoelang doe je over zo'n quilt?
Dan antwoord ik: "Weet ik niet, ben er mee bezig, het is onderweg!"  
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten