zondag 9 februari 2020

Al 2020

2020

Al weer februari 2020.
Meer dan een half jaar geleden dat ik wat op mijn blog heb geschreven.
Dus op deze stormachtige zondagmiddag er maar eens voor gaan zitten.

Mijn Medaillon quilt is af.
Heb het op de quiltdagen in november laten zien.
Helaas is het geen koude winter, 
het quilt ligt opgevouwen op een stoel i.p.v. op bed.


Ook ben ik van de zomer een dag op de camping 
bij de Belgische dames van Quiltgroep 't Eekhoorntje geweest,
daar hebben we quilts naast elkaar gelegd, 
zo leuk en zo verschillend.





Volgende maand komen de dames voor een quiltmidweek naar Zoutelande.
Ik ben benieuwd hoe ver ze zijn met hun quilts?


Wilde dierenquilt.

Deze bestaat uit vierkantjes en vierkanten.
Is op de naaimachine in elkaar gezet.
Wordt met de hand gequilt.
Deze is voor mijn kleinzoontje Duuk.
Slaapt nu op een groot bed.
Hij heeft nog geen quilt van Oma.
Dus vandaar op de naaimachine,
maar de plaatjes zijn zo leuk, 
dat het ook zonde is om ze te verknippen.






Op vakantie ben ik begonnen met een onderweg quilt.
Dat is een quilt waar ik aan begin, 
 weet nog niet hoe het eindigd
en hoe lang het duurt.


Heb vorig jaar een compas gemaakt 
en van het jaar wat bootjes.


De blauwe stofjes zijn Pompadourstoffen, 
uit de eerste collectie ruiten en strepen. 
Deze stof altijd gekoesterd.
De boten is een patroon dat ik in mijn winkel verkocht, 
had  nog wat patronen over.
 En vind de combi van boten, blauw, beige bruin heel mooi.


Voor de zee gebruik ik beige vissen stof
en de lucht zijn sterren.
Hoe het verder gaat weet ik nog niet.


Groetjes en veel patch en quiltplezier,
van Annet.







1 opmerking:

  1. Even een vraag Annet, hoe doe jij die laatste afwerkbies? Zet jij die er ook dubbel aan en dan achteraan tegennaaien met een blinde steek? Of hoe doe jij dit?

    BeantwoordenVerwijderen