zaterdag 2 maart 2019

Quilten Medaillon quilt

 
 
Het quilten van het Medaillon quilt.
 
Ik quilt met de hand in de ring.
 
 
 
Start altijd in het midden van het quilt.
In dit geval bij het kompas.
Rond de midden cirkel is in de naad gequilt.
De punten zijn van midden onderkant punt naar de rand in een lijn gequilt.

 
Alle pas en tussen banen in het hele quilt zijn aan weerszijden in de naad gequilt.
 
De vier driehoeken om het kompas,
de gebloemde 3hoek en de witte stof 0.7 mm

 
De vliegende ganzen,
onderkant 3hoek in naad
en langs de 3hoek 7mm.
 

 
De Zigzag rand.
precies midden door de witte zigzag
 

 
 
De blokjes rand.
Midden door het blokje,
zodat een kruis in het midden van het blokje ontstaat.


 
Ik ben nu de beige 3 hoeken aan het quilten.
 
1,5 cm van de rand,
 ook het midden 3hoekje 1.5 cm van de rand.
 
En zo ook de rooie 3hoeken quilten.
En daar tussen de samplerblokken,
die bekijk ik per blok.


 
De hoekblokken is ook 1,5 cm van de rand en
het gebloemde 3hoekje is 2x 1.5 cm van elkaar gequilt.

 
 
Het quilten in het begin,
het kompas is best lastig,
maar probeer logisch te werken.
Ik heb het quilt op tafel liggen,
het scheelt al heel veel dat je het hele gewicht niet hoeft vast te houden.
 
Quilt steeds een "ring vol."
Daar bedoel ik mee:
met verschillende naalden
en aan verschillende randen te gelijk.
 
 
Je kan altijd je eigen fantasie op het quilten loslaten
Zie je het niet zitten om met de hand te quilten.
Kan je het altijd nog laten quilten.
 
Dan heb ik een TIP.
 
Neem geen overall patroon,
dat maakt het patroon van het medaillon dood.
Laat het dan zo quilten dat rand voor rand zichtbaar blijft.
En de tussenbanen in de naad.
 
Heel veel succes en quiltplezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten