maandag 15 oktober 2018

10. De laatste rand

 
 

De 4 hoekblokken,
 
zijn gemaakt van de mallen uit het blok House op blz. 61
 
Mal: house 1, house 3 op blz 62
en house 2 op blz 63.
 
Zie voorbeeld foto, de kleine blokjes ecru is van de zelfde rand als de pasrand.
 
Deze pasrand is
2 stuks van 4 x 220  cm.
2 stuks van 4 x 227 cm.
 
Naai deze pasrand aan de molenrand.
 

 
Voor de randen heb ik alle resten
van de donkere stof gesneden op 15 cm hoog
en in verschillende breedtes.
 
Verdeel de lapjes in 4 randen.
 

Maak 4 stroken van ca. 227 cm.
Meet je quilt na of dit ook bij jouw klopt,
zo niet,
pas het aan.


 

Ik heb het hele quilt met de hand genaaid,
maar de laatste rand heb ik met de naaimachine gedaan.
 
De hoekblokken zijn 14 x 14 cm.
Snij de randen ook op 14 cm.


 
Zet links en rechts een strook aan het quilt.
Naai de hoekblokken aan de uiteinden van de andere stoken
en naai deze onder en boven aan het quilt.
 
DE TOP IS AF.
 
Strijken.
Mooie achterkant er bij zoeken,
of alle resten aan elkaar naaien.
 
Ik kwam mijn achterkant tegen op vakantie.
De stof is een beetje grof van kwaliteit,
maar dat neem ik voor lief,
de print past zo mooi bij de voorkant.
 



De plaid was aan de kleine kant,
dus nog randen van een passende stof omgezet.
 
Van de stof in de hoeken heb ik nog genoeg voor de afsluitbies.
 


Het quilt is ca. 254 x 254 cm geworden.
 
Heb thuis geen ruimte om mooi op de foto te zetten.
Ga van de week op zoek naar een locatie,
is die gevonden dan zet ik de foto's zo snel mogelijk op mijn blog.
 
Ben al aan het quilten zoals ik in augustus schreef.
Maar het quilt is in ruste!
 
Ben nog aan het quilten voor mijn kleindochter Noor.
zij is 2 weken geleden geboren.
Zo lief en zo klein.
En zo leuk na 2 kleinzonen, nu een kleindochter.
 
 
Ook dit quilt komt als het af is op mijn blog.
 
Heel veel succes en patch plezier.
 
 
 
 
 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten