maandag 20 augustus 2018

8 De samplerblokken om het quilt


 

 
Van de maand wordt beschreven hoe de samplerblokken aan het quilt worden gemaakt.
 

16 lichte driehoeken.
 

24 rode driehoeken.
 
De mallen staan op blz. 75.
 
De gebruikte mal is B ( Zonnig, Maritiem en Windroos)
 
Zoals je op de foto ziet is de midden driehoek in andere stof.
Het was bij de stoffen die ik gebruik niet mooi,
te grof om deze driehoek uit één stof te maken.
 
Maar!
 
Heb je een mooie print en je maakt de 3 hoek uit één stof, 
dan kan je mal D gebruiken.
 


 
 4x  het lichte hoekblok maken .
1x mal A.
4 x mal B.
 

4 x rode hoekblok is, 4 x mal A.
 
Het is handig om net als bij voorgaande randen.
4 randen te maken.
 
Als deze klaar zijn!
METEN
 de binnenkant rand
en het uiteinde van het quilt.
 
Bij mij is het verschil 3 cm.
 
Dus snij 2 randen van 4 x 133 cm
en
2 randen van 4 x 139 cm.
 
Zet deze randen er aan en dan de samplerblokranden.
 
Na deze rand nog 2 randen te gaan.
 
Vorige maand ben ik met quilten begonnen
en ik was van plan iedere dag 5 draden te doen.
Helaas dat is niet gelukt,
het was gewoon te warm weer.
 
Dus ben ik begonnen aan het babyquiltje.
 

En hoop dit eind september af te hebben.
 
 
Een mooie nazomer en veel patch plezier.
 

 
 
 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten