donderdag 15 januari 2015

2015


2015.
15 januari.
De eerste maand van het jaar is alweer op de helft.
 
2014 eindigde voor ons heel blij na een best moeilijk jaar,
maar 1 januari kreeg onze dochter een miskraam na een zwangerschap bijna 15 weken.
Heel verdrietig.
Dus alle lieve babystoffen maar ver weg gestopt en de batikstof voor de dag gehaald.
 

Ik heb een paar batiklappen van  quiltvriendin Ada gekregen
en ga daar een goeiedoelquilt van maken voor stichting: Dekat di Hati.
Deze stichting zamelt op velerlei manieren geld in omdat te besteden aan kindertehuizen, scholen, microkredieten enz. enz.  op Ambon, mijn vriendin Ineke Patty zet zich daarvoor in en ik heb haar beloofd om een goeiedoelquilt te maken en te verloten zodat ze het geld weer voor hun doel op Ambon kunnen besteden.
Meer weten over deze stichting: www.dekatdihati.nl
 
 
Ik heb de patronen voor de blokken uit mijn boek: Ruiten en Strepen met Pompadour gehaald.
Het komt in een andere zetting dan dat in het boekstaat.
Heb de blokken geknipt, roomwitte stof voor de achtergrond en tussenbanen.
mooie blauwe stof voor de biezen.
 
 
 
 
 
Er zat in de lap stof een mooi paneel dat ik zonde vond om te verknippen.
Dus dat komt in zijn geheel in het quilt.
 

Het gehele quilt is nu geknipt en heb nog wat dames gevraagd of ze een blok voor me willen maken en dan in elkaar zetten.
Wordt vervolgd!
 


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten